V dubnu má pražská prodejna všechny soboty zavřeno. Přijďte k nám ve všední den.
Zavolejte nám (Po-Pá 9-17, So 9-12)
Scarpa

Scarpa

Tereza Hanáková 13. 10. 2022 Naše značky

NESSUN LUOGO E´ LONTANO nebo také "NO PLACE TOO FAR" - NIKAM NENÍ DALEKO v botách Scarpa! - to je moto a poslání výrobce bot ze slunné Itálie. Firma, která vznikla v roce 1938 na úpatí ikonických Dolomit v oblasti Asolo je dodnes rodinná a vedená rodinou Parisotto a klade důraz na kvalitu, ruční práci a tradici obuvnické profese. 

Prvotním cílem společnosti SCARPA, CALZATURIFICIO S.C.A.R.P.A. (v překladu „výroba obuvi“ neboli SCARPA), bylo spojit všechny nejlepší obuvníky v oblasti Asolo a vyrábět tu nejlepší obuv. Luigi Parisotto se začal učit obuvnickému řemeslu v 11ti letech v roce 1940 a v roce 1942 začal pracovat pro společnost SCARPA, později ji se svými bratry v roce 1956 koupili. Od samého začátku Parisotto miloval proces výroby ručně vyráběné obuvi a s jeho bratry ručně vyráběli 4 až 15 párů bot denně. Ty pak prodávali místním farmářům, kteří potřebovali boty pohodlné a zároveň nezničitelné. V 50. letech se informace o kvalitě SCARPA začaly šířit i mimo region Montebelluna a přilákaly zákazníky z mnoha dalších částí severní Itálie. Pod vedením bratrů Parisotto firma získala mnoho patentů a prvenství ve výrobě, některé jejich produkty tvoří milníky ve skialpovém vybavení a SCARPA získává za své produkty jedno ocenění za druhým.

SCARPA byla mezi prvními výrobci bot, kdo identifikoval potřeby rychle se rozvíjející kultury horolezectví a vyvinul obuv s funkcemi určenými pro tyto outdoorové aktivity, což spolu s legendární odolností a střihem značky vedlo k tomu, že mnoho italských raných horolezců používalo boty SCARPA. V roce 1965 začal italský Američan žijící v Bostonu dovážet obuv SCARPA, čímž se stal prvním výrobcem z regionu Asolo, který vyvážel do USA.

SCARPA pokračovala v inovacích v 70. letech 20. století vyvinula populární Rally botu pro alpské lyžování a byla průkopníkem raných vysokohorských plastových bot pro horolezectví, nejprve nazývaných Grinta a později Inverno .Tato bota byla používána mnoha špičkovými horolezci a průzkumníky v Himalájích a Antarktidě a byla také nošena vojáky v extrémních podmínkách. Mezi zajímavosti jistě patří, že SCARPA jako první vyrobila Gore- Tex botu a byla první, kdo vyvinul plastovou telemarkovou lyžařskou botu, v roce 2007 představila první botu kompatibilní s telemarkem a alpskou turistikou. V současnosti rodina Parisotto- Sandro, Piero, Davide a Cristina nadále vedou společnost ve snaze o nejlepší obuvi pro horolezectví, trekking, turistiku, alpský běh, horolezectví a lyžování. V roce 2018 oslavila značka své 80té výročí!

 

SCARPA Stands

je soubor akcí, iniciativ a nápadů tvořených 4 základními pilíři, které podporují účel a principy podnikání a komunity a jsou závazkem využít veškeré možné zdroje k podpoře komunity a ochraně naší planety. SCARPA se těmito standardy zavázala k poslání povznést všechny lidi k vytvoření větší spravedlnosti, rozmanitosti, rovnosti a začlenění. SCARPA se věnuje péči o životní prostředí a snaží se pracovat na ochraně klimatu a přírodního prostředí prostřednictvím ochrany, inovací produktů šetrných k planetě a zaměření na udržitelnost.

  • "PEOPLE"- SCARPA je rodinná společnost a prioritou je poskytovat zaměstnancům bezpečné a rovné pracovní prostředí. Za více než 80 let podnikání společnost SCARPA nikdy nepropouštěla ​​ani nestávkovala. SCARPA je 100% odhodlána využívat všechny své zdroje a vliv, který má v outdoorovém průmyslu k zahájení pozitivní změny prostřednictvím podpory, akce a aktivismu.
  • "PLANET"-Scarpa usiluje při výrobě svých produktů o co nejvyšší udržitelnost a etiku, v roce 2021 stala Certified Benefit Corporation- to znamená, že společnost splňuje nejvyšší standardy sociálního a environmentálního dopadu.
  • "PRINCIPLES"- počátečním posláním SCARPA bylo dát dohromady všechny nejlepší obuvníky v oblasti Asolo s cílem vyrábět tu nejlepší obuv. Tento cíl se dodnes nezměnil a  a firma ​​od svého počátku dodržuje zásady založené na respektu k přírodě a ostatním, navíc se zavázala být věrná dědictví, dovednostem a sportu.
  • "PRODUCT"- kvalita, inovace a dokonalost. Průkopnický duch společnosti SCARPA pokračuje po celá desetiletí, přičemž inovace jsou vždy jádrem toho, co dělá- produkty SCARPA jsou vyráběny ručně s náležitou péčí a přesností, to vše v továrnách vlastněných a provozovaných společností. SCARPA nejen že vytváří produkty šetrnější k planetě, ale využívá k jejich výrobě obnovitelné zdroje energie. Navíc je v současné chvíli 100 % ústředí a výroby v Itálii poháněno zelenou energií!

 

(Info a obrázky z oficiálního webu Scarpa)